logo
Pazar Analizleri
E-Öğrenme
Değerlendirme Formu

Pazar Analizleri

45
4
6.5K Katılımcı
00:05:06

  • Açıklama

  • SSS

  • Yorumlar (0)

Açıklama

Bu eğitim, 5809 sayılı EHK gereğince elektronik haberleşme hizmetleri pazarında etkin rekabetin sağlanması ve korunması için Kurumumuza tevdi edilen görevlerin ne olduğu, Pazar Analizi Yönetmeliğinin içeriği,  Pazar analizlerinin Kurumumuz tarafından adım adım nasıl gerçekleştirildiği,  4. tur pazar analizi çalışmaları kapsamında tamamlanan ve devam eden pazarlar hakkında bilgi vermeyi amaçlanmaktadır. 

Genel olarak 4 adımdan oluşan pazar analizi süreci, ürün/hizmet pazarının oluşturulması ile başlar, sonrasında tanımlanan pazarda öncül olarak düzenlemeye gereksinim duyup duyulmadığına ilişkin değerlendirme yapılır, düzenleme ihtiyacının gerekliliğine karar verilmesi halinde etkin piyasa gücüne sahip işletmeci ya da işletmeciler tespit edilir ve son olarak bu işletmeciye ya da işletmecilere, ilgili pazardaki rekabet seviyesi ile uygun ve orantılı yükümlülüklerin getirilmesi ile tamamlanır. Bu aşamada, pazar gelişmeleri göz önünde bulundurularak, daha önce getirilmiş olan bir yükümlülük kaldırılabilmekte yeni bir yükümlülük getirilebilmekte ya da yükümlülüklerde farklılaştırma yapılabilmektedir.  Kurumumuz tarafından gerçekleştirilen 4. tur pazar analizi çalışmaları kapsamında; 8 adet pazardan 5’inin analizi tamamlanmış olup, 3 pazara ilişkin çalışmalar devam etmektedir. 

  • Pazar analizlerinin yürütülmesine ilişkin mevzuat hükümleri  
  • Pazar analizi süreci
  • İlgili Pazar Tanımı
  • İlgili Pazarda Düzenleme Gereksinimi
  • Rekabet Seviyesi Analizi
  • EPG’ye Sahip İşletmecilere Getirilebilecek Yükümlülüklerin Belirlenmesi
  • Mevcut durumda Kurumumuz tarafından yürütülmekte olan pazar analizlerinin neler olduğu,
  • Pazar analizleri sonucunda EPG’ye sahip işletmeci olarak belirlenen işletmeci(ler) ve alınan Kurul Kararları
  • Elektronik haberleşme hizmetleri pazarında etkin rekabetin sağlanması ve korunması için Kurumumuza tevdi edilen görevlerin ne olduğunu bilir,
  • Pazar Analizi Yönetmeliğinin içeriğini öğrenir,  
  • Pazar analizlerinin Kurumumuz tarafından adım adım nasıl gerçekleştirildiğini bilir,  
  • 4. tur pazar analizi çalışmaları kapsamında tamamlanan ve devam eden pazarlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • İlgili paydaşlar (elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmeciler ve STK’lar),
  • Bilişim Uzman Yardımcıları,
  • Bilişim Uzmanları.

Eğitime başlamak için lütfen giriş yapınız.

  • Eğitmenler

  • Koordinatörler