ATÖLYENİN AMACI
Bu eğitim, katılımcıların temel algoritma becerilerini gerçek örnekler üzerinden pekiştirerek, karşılaştıkları günlük problemleri yazılımla çözme yetkinliği kazanmalarını hedefler. Program süresince hangi geliştirme araçlarının tercih edilmesi gerektiği tanıtılacak, yapay zekâ yardımıyla üretilen kodların nasıl okunacağı, düzenleneceği ve projelere entegre edileceği uygulamalı olarak gösterilecektir. Böylece öğrenciler, geleneksel programlama bilgilerini yapay zekâ destekli kod üretim yöntemleriyle birleştirerek daha hızlı, verimli ve yenilikçi çözümler üretebilecek donanıma ulaşacaklardır.
ATÖLYENİN İÇERİĞİ
Hafta 1:
● Neler öğreneceği konusunda bilgi sahibi olur.
● Mobil uygulama geliştirme sahaları ve iş imkanları ile ilgili fikir sahibi olur.
● Kodlamaya disiplinler arası bir bakış geliştirir.
● Mobil uygulama geliştirme ortamlarını bilir, ilgili programlarını kurulumlarını yapabilir.
● Prompt mühendisliğinin temelleri, Öğrenci, yapay zekâ modellerine verilen komutların (prompt) modelin üretimini nasıl etkilediğini ve iyi bir komut yazma tekniğini açıklar.
● Yapay zekâ destekli kodlama araçlarını kullanabilme, GitHub Copilot, Cursor AI gibi araçların temel işlevlerini öğrenir; kod tamamlama ve öneri alma süreçlerini kavrar. Bu araçların, yazılan koda dayanarak kod önerileri sağladığına dikkat eder.
● Kod oluşturma modellerini tanıma: GPT-3/GPT-4 gibi büyük dil modellerinin kod üretiminde nasıl kullanıldığını anlar. Bu modellerin geniş veriyle (hem doğal dil hem kod) eğitildiğini ve girdilere en uygun yanıtı metin olarak (kod olarak) ürettiğini bilir. Basit yapay zekâ destekli uygulamalar gerçekleştirebilme, Verilen temel kodlama görevlerinde AI’dan destek alarak çözüm üretir. AI önerilerini değerlendirir ve gerektiğinde düzenlemeler yaparak sonuca ulaşır. Öğrenci, AI’nin sunduğu öneriler ile kendi yazdığı kodu kıyaslama fırsatı yakalar.
● Flutter Layout Sistemi, Row ve Column ile esnek yatay/dikey düzen kurmayı öğrenir (mainAxisAlignment, crossAxisAlignment). Stack ve Positioned kullanarak katmanlı arayüz tasarımı yapar. ListView, ListView.builder ve ListView.separated ile kaydırılabilir liste oluşturur.
● Sayfalar Arası Geçiş (Navigation): Navigator.push / Navigator.pop ile temel ekran geçişlerini uygular. Named Routes ile merkezi bir rota yönetimi kurar. Sayfalar arasındaki süreci yönetmeye hakim olur. Yapay zeka yardımıyla sayfa yapılarını nasıl kontrol edeceğini deneyimler
Hafta 2:
● Temel State Yönetimi, StatefulWidget ve setState() kavramlarını uygular. Widget yaşam döngüsü (initState, dispose vb.) ile state güncellemelerini yönetir.
● HTTP İstekleri & REST API Kullanımı, http paketiyle GET ve POST istekleri yapar. Gelen JSON veriyi dart:convert ile decode edip, model sınıflarına dönüştürür. FutureBuilder ile asenkron veri akışını ekranda gösterir; “yükleniyor” ve “hata” durumu yönetimi yapar.
● Cursor AI ile Kod Tamamlama & Kod Üretme, Cursor AI’ın doğal dil komutlarıyla kod önerisi özelliklerini keşfeder. Alınan önerileri projeye entegre eder, test eder ve gerektiğinde refaktör eder.
● Yüz Algılama: google_mlkit_face_detection paketi ile canlı kamera görüntüsünde yüzleri tespit eder; bounding box ve yüz landmark bilgilerini öğrenir.
● Görsel İşleme: camera paketi kullanarak kamera akışını alır; algılanan yüz koordinatlarını CustomPainter ile ekranda çizer.
● Yapay Zekâ API Entegrasyonu: Replicate API üzerinden Flutter uygulamasından model çağırıp predict metoduyla gelen görsel URL’lerini Image.network ile gösterir.
● Temel E-Ticaret Yapısı: GridView ve ListView ile ürün ve kategori listeleri oluşturur; basit bir sepet state yönetimi (Provider/Riverpod) tasarlamayı deneyimler. Tasarım konusunda boyutlandırma ile ilgili kazanımlar edinir.
Hafta 3:
● Tam işlevsel bir e-ticaret uygulaması oluşturur (ürün listesi, sepet, sipariş simülasyonu).
● Firebase (Firestore) veya basit bir backend ile veri depolama ve okuma işlemlerini gerçekleştirir.
● Takım çalışması, proje yönetimi ve uygulama sunumu becerilerini geliştirir.
● Cursor AI ile uygulamayı optimize eder ve kod hatalarını hızla çözer. Yapılan uygulamanın yükleme ve yayınlanma süreçlerini öğrenir.
ATÖLYEYE KİMLER KATILABİLİR?
- 30 yaş altında olan üniversite öğrencileri
- 30 yaş altında olan mezunlar
ATÖLYEYE KATILIM İÇİN ÖN KOŞULLAR
- Temel matematik bilgisi
- Temel bilgisayar becerileri Giriş seviyesi programlama bilgisi.
- Yazılım geliştirmeye ilgi duyanlar, mobil uygulama geliştirmek isteyenler.
- Katılımcıların son başvuru tarihine kadar BTK Akademi portalinde yer alan aşağıda tavsiye olarak belirtilmiş olan “Flutter ile Mobil Uygulama Geliştirme” ve "Yapay Zekaya Giriş" eğitimlerini izlemesi tavsiye edilmektedir.Eğitim sonu değerlendirme sınavını tamamlaması gerekmektedir. Başvuru kabulü, izleme oranına göre belirlenecek olup izleme oranı eşit olanların eğitimi bitirme süreleri dikkate alınacaktır.
EĞİTİM TARİH VE SAATLERİ
Hafta | Tarih | Saat Aralığı |
---|
1. Hafta | 16.06.2025 Pazartesi-20.06.2025 Cuma | 10:00-17:00 |
2. Hafta | 23.06.2025 Pazartesi-27.06.2025 Cuma | 10:00-17:00 |
3. Hafta | 30.06.2025 Pazartesi-01.07.2025 Salı | 10:00-17:00 |
EĞİTİM HAKKINDA GENEL BİLGİLENDİRME VE ÖNEMLİ UYARILAR
- Eğitime yalnızca 30 yaş altında olan üniversite öğrencileri ve 30 yaş altında olan mezunlar katılabilir.
- Eğitim 16 Haziran 2025 – 1 Temmuz 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
- Eğitim kontenjanı 20 kişidir.
- Katılmaya hak kazanan ilk 20 kişi 10 Haziran 2025 tarihinde WhatsApp grubuna davet edilecektir. Belirlenen süre içinde gruba giriş yapmayan katılımcılar elenerek yedeklerden katılımcı alınacaktır.
- Kontenjanın dolması durumunda 12 Haziran 2025 tarihinde katılmaya hakkazanamayan öğrencilere bilgilendirme maili gönderilecektir.
- Eğitimde %80 devam koşulu bulunmaktadır. %20 üstü devamsızlığı olan katılımcının kaydı programdan otomatik olarak silinecektir.
- Devamsızlık nedeniyle kaydı silinen katılımcı kara listeye alınacak ve 3 yıl içerisinde yapılacak olan hiçbir BTK Akademi eğitiminden faydalanamayacaktır.
- Eğitimi tamamlayan katılımcılar “Başarı Sertifikası” almaya hak kazanacaktır.
- Etkinliğe kayıt yaptıran tüm adaylarla telefon ve e-posta yoluyla iletişim sağlanacaktır. E-posta adreslerinizin ve telefon numaralarınızın doğru olduğundan emin olunuz.
- Adaylar süreç içerisinde karşılaştıkları tüm problemleri destek@btkakademi.gov.tr adresine iletebilirler.
- www.btkakademi.gov.tr üzerinde yer alan eğitimler ve atölye çalışmaları ücretsizdir.
- Eğitim VAN İlinde gerçekleşecektir.
- Eğitime gelirken katılımcılar kendi bilgisayarları ile gelmeleri gerekmektedir.
- Eğitim ücretsiz olup, konaklama, ulaşım ve yeme-içme katılımcılara aittir.
